RYCHLÝ TIP 4: Odesílejte jen těm pravým,
aneb jak si vytvořit segment

“Proč mi tohle posíláte? Já už přeci vaši službu dávno využívám.” zlobí se klient v emailu poté, co jste hromadně celé databázi poslali email s nabídkou své služby. Hm, tak to opravdu není moc profesionální. Jak se tomu vyhnout?

Segmentujte.

Brrr. Hrozné slovo. Ale není to tak těžké. Než se dostaneme k video-návodu Petry Svobodové, pojďmě si dát pár příkladů, kdy a jak segmentovat.

Výše uvedený příklad je jedním z nich - rozhodnete se odeslat nabídku všem lidem v databázi a vyjmete ty, kteří už tuto nabídku přijali a službu si koupili.

V jiném případě jste už odeslali email s nabídkou, ale přečetlo si to jen 10% lidí v databázi. Už je nechcete otravovat, ale cítíte, že pro zbylých 90% je nabídka taky to pravé. Vytvoříte si segment lidí, kteří neotevřeli předchozí kampaň.

Segmentovat můžete také podle vlastních polí. Máte například o klientech informaci, z jakého regionu pocházejí a právě v jejich regionu chystáte školení - můžete odeslat email jen na kontakty z vybraného regionu tím, že si vytvoříte segment lidí, kteří mějí ve vlastním poli daný region.

A tak dále. Určitě vás napadá, jak konkrétně můžete tuto funkci využívat právě vy. Teď se podívejte na to, jak na to 🙂

Autorka článku: Stanislava Mrázková

je spokojená a šťastná žena, která si plní své sny a miluje svou práci. Projektová manažerka několika úspěšných online kampaní Firmy 2.0, manažerka prodeje Firmy 2.0, expertka na online marketing, podnikatelka z pláže, autorka online bestselleru Jak napsat eBook za 14 dní.