RYCHLÝ TIP 5: Čte to vůbec někdo?

Strávíte hodinu přípravou emailu, kliknete na odeslat a … “Čte to vůbec někdo?” napadá vás. Kdybyste odeslali email z klasického CRM nebo nedej bože z outlooku, pravděpodobně tato otázka zůstane viset ve vzduchu a nikdy se nedozvíte, jak to vlastně je.

Ve SmartEmailingu naštěstí víte docela přesně nejen to, jestli to někdo čte, ale kdo přesně to čte, kdo z těch, kteří čtou email, kliknou i na odkazy v emailu.

Taky můžete zjistit, o kolik lépe nebo hůře si vede váš email z tohoto týdne oproti tomu minulému a zkoušet a testovat tak nové frenkvence odesílání emailů. Zajímat vás může i kvalita předmětu - jak obyčejný předmět změní to, zda si váš email lidé přečtou nebo ne?

Ve SmartEmailingu můžete sledovat několik parametrů, pojďme se podívat jen na 3 hlavní

1. Open rate - statistika otevření emailů

Tento údaj je nejčastěji sledován a zjistíte díky němu, kolik lidí si čte vaše emaily. To vypovídá o mnoha věcech. Jedním z nich je zaujetí a míra důvěry čtenářů v databázi, které obvykle vyplývají z toho, jak kvalitní obsah jim zasíláte. Vysoká míra open rate souvisí i se stářím databáze.

Obvykle databáze s vysokou mírou zaujetí a důvěrou vůči odesilateli mívají open rate 40 - 50%. Toto číslo je obvyklé například pro databáze pocházející z blogů. Naopak korporáty, které posílají pouze obchodní nabídky a nemají se svou databází žádný vztah, mívají míru otevření okolo 3 - 5%.

Pomocí open rate můžete také sledovat, jak klienti reagují například na frekvenci zasílání emailů - zda se snižuje nebo zvyšuje open rate s častějším zasíláním, nebo nemá vliv. Stejně tak můžete sledovat open rate v závislosti na předmětu emailu a učit se tak, na co klienti reagují nejlépe.

Rychlé doporučení: Přemýšlejte nad předměty emailů. Takové předměty emailů, které vzbuzují zvědavost, jsou často právě ty, které vedou mnohem větší množství lidí k otevření emailů.

Takový předmět může znít třeba: “Děláte si to taky?” namísto “Doporučuji čerstvě upraženou kávu místo instatní” (když máte eshop s kávou) nebo “Toto mým klientům pomohlo” namísto “Objednejte se na konzultaci” (když děláte například odborné konzultace). Zkuste být trochu tajemní.

2. Click rate - statistika prokliků

Mnoho lidí email otevře, ale neproklikne se dále a vy, jako podnikatel, chcete samozřejěm dostat klienta na svůj článek na webu nebo na prodejní stránku. Od toho, jak dobře si vedete, jsou tady statistiky click rate.

Rychlé doporučení: Se zvyšujícím se množstvím odkazů v emailu roste míra prokliků. Pokud tedy odkazujete z emailu primárně na nějaký článek na blogu, odkažte na něj minimálně 3x v celém textu.

3. Odhlášené kontakty

Tento údaj vám říká, kolik lidí se odhlásilo poté, co otevřeli tento konrkétní email. Doporučuji sledovat jen pro případ, že se u nějakého emailu míra odhlášení velmi vychýlí jedním nebo druhým směrem a od toho následně odvíjet další emaily.

Rychlé doporučení: Nedělejte si hlavu s tím, že se lidé z vašich emailů odhlašují. Rozhodně nechcete posílat emaily někomu, kdo o to nestojí a tito lidé tady budou vždy. Na druhou stranu čím kvalitnější obsah budete posílat, tím menší toto procento bude.

Statistiky jsou pro mě studijní materiál

O open rate a dalších statistikách se toho na webu dočtete určitě hodně. Za mě osobně jsou statistiky prostor, kde se učím o svých klientech v databázi - o tom, kdo jsou, jaké mají potřeby, co se jim líbí a co ne a podle toho pak můžu upravovat další komunikaci s nimi.

Rozhodně vám doporučuji po každém odeslání kampaně open rate, click rate a množství odhlášení sledovat.

Kde a jak se dozvíte ve videu níže.

 

Autorka článku: Stanislava Mrázková

je spokojená a šťastná žena, která si plní své sny a miluje svou práci. Projektová manažerka několika úspěšných online kampaní Firmy 2.0, manažerka prodeje Firmy 2.0, expertka na online marketing, podnikatelka z pláže, autorka online bestselleru Jak napsat eBook za 14 dní.